مصرف کره بادام زمینی

معمولا برای تهیه کره بادام زمینی از نمک زیاد و نیز روغن و کره استفاده می شود. با افزودن چربی، مقدار کالری این ماده غذایی بسیار افزایش می یابد. اصولا مصرف مقدار زیاد چربی حتی چربی های مفید موجب افزایش وزن و چاقی می شود پس در مصرف آن نباید افراط کرد. اضافه کردن نمک زیاد به کره بادام زمینی باعث می شود این ماده غذایی که به خودی خود مفید است به صورت یک ماده مضر در آید.

انرژی کره بادام زمینی در ۱۰۰ گرم۵۸۸ کیلو کالری
چربی کره بادام زمینی در ۱۰۰ گرم۵۰ گرم
پروتئین کره بادام زمینی در ۱۰۰ گرم۲۵ گرم
سدیم کره بادام زمینی در ۱۰۰ گرم۱۷ میلی گرم
شکر کره بادام زمینی در ۱۰۰ گرم۹ گرم
کربوهیدرات کره بادام زمینی در ۱۰۰ گرم۲۰ گرم
منبع USDA

نکته احتیاطی که باید در مورد مصرف این کره رعایت کنید، از نداشتن حساسیت به بادام زمینی مطمئن شوید. با مراجعه به پزشک متخصص می توانید این مورد را چک کنید.

یکی از میان وعده های معروف و خوشمزه در جهان، ساندویچ کره ی بادام زمینی و مربا است. این ترکیب دوست داشتنی در بسیاری از کشورها بعنوان یک صبحانه سریع و ساده مصرف می شود. کره بادام زمینی از نظر پروتئین و ویتامین غنی است.


ساندویچ کره بادام زمینی یک صبحانه ساده و مغذی

کره بادام زمین دارای انواع مختلفی است. نوع کلاسیک آن از کره بادام زمینی، نمک، شکر و روغن درست شده است. در نوع کرانچی آن، تکه های کوچکی از بادام زمینی برای قوی تر کردن مزه به کره بادام زمینی اضافه می شود. نوع طبیعی تر و سالم تر کره بادام زمینی فقط شامل ترکیب بادام زمینی و نمک است و فاقد امولسیفایر است. امولسیفایر جهت ترکیب بهتر روغن بادام زمینی با پوره بادام زمینی به کار برده می شود. قبل از مصرف بادام زمینی طبیعی آن را هم بزنید تا روغن و پوره با هم مخلوط شوند و ساختار یکدستی بگیرد.

حقیقت های جالب در مورد کره بادام زمینی :

اولین بار کره بادام زمینی در تمدن باستانی آزتک که در نزدیکی کشور مکزیک کنونی زندگی میکردند، استفاده می شد.

آمریکا بزرگترین صادر کننده کره بادام زمینی و یکی از عمده مصرف کنندگان کره بادام زمینی است. این کره ی خوشمزه حتی یک روز هم در آمریکا به نام خود دارد، ۲۴ ژوئیه روز ملی کره بادام زمینی در این کشور است.

برای آشنا شدن با طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی اینجا را کلیک کنید.

برای آشنا شدن با خواص بادام زمینی اینجا را کلیک کنید.

بدن ما در سفر زندگی، مثل ماشین ما است، هر چقدر به نیازهای آن توجه بیشتری نشان دهیم و غذاهای سالم تر و سازگارتری را بعنوان سوخت در اختیارش بگذاریم، طبیعتا مسیر بیشتری را بدون مشکل طی می کنیم.

ریزپز

نظر بدهید

7 + 3 =

author
توسط ریزپز
تبلیغات
آخرین دیدگاه ها
برترین نویسندگان بلاگ
l